Calisthenic Edzés

2014. augusztus 24. 14:46 - Laborem

Jóga előnyei

  Meglehetősen furcsa dolog a calisthenics edzés keretein belül említeni akár az előző bejegyzésem, akár a jógát, de kicsit a dolgok mögé világítva mégsem annyira.

  Gondolom egyetértünk abban, hogy az egészséghez nem csupán az erőnlét tartozik hozzá hanem a megfelelő étrend, az izületek, inak rugalmassága is fontos. Vannak gyakorlatok amikhez igencsak kell némi hajlékonyság is. Ami engem illet a csípő izületem nagyon merev, ezért a V lábemelés meg sem tudnám csinálni. Mondjuk még nem is tartok ott, de az ember kicsit elébe megy a dolgoknak, az nem fog megártani. Mint írtam már, eddig nem igazán sportoltam semmit, így nem is csoda, hogy berozsdásodtam. Nagy segítségemre lesznek a nyújtó gyakorlatok. Viszont a legjobb nyújtó gyakorlatokat hol találhatjuk meg? A jóga keretein belül.

 Amire szükségem van:

Gólyaállás terpeszben

Dandayamana Bibhaktapada Paschimotthanasana 

  • Lazítja, nyújtja a csípő ízületet, a láb izmait, a bokákat és a gerinc öt alsó csigolyáját
  • Javítja a has belső szerveinek működését, főleg a vékony- és a vastagbélét
  • Gyógyítja az isiászt
  • Szabályozza a vércukorszintet
  • Fokozza az agy és a központi idegrendszer vérellátását
  • Hangulatjavító, jó depresszió ellen
  • Késlelteti az öregedést

 

Gólyaállás:

Pada-Hastasana

 

  • Nyújtja a gerincet, fokozza a hajlékonyságát
  • Formálja a csípőt és a feneket
  • Segíti az alhas belső szerveinek működését
  • Erősíti és nyújtja a láb izmait, szalagjait, inait, javítja a keringésüket
  • Stimulálja a belső szerveket, különösen a májat és a hasnyálmirigyet
  • Keringésjavító

Ami engem illet elsősorban a nyújtások és a hajlékonyság miatt van rá szükségem. Főleg pihenő napokon tervezem, bár lehetséges, hogy beépítem az edzésembe is.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://calisthenicsedzes.blog.hu/api/trackback/id/tr96631081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Calisthenic Edzés
süti beállítások módosítása